Når mennesker driver fortællingen
Boligområder er langt mere end mursten, vægge og vinduer. Det er hjem for familier. Det er fællesskaber mellem naboer. Det, der også betyder noget, når vi vælger bolig. Men måske får vi ikke øje på det lige med ét. Så hvordan kommunikerer vi om det?
Du kender dem. Opslagene med den treværelseslejlighed, god sydvestvendt altan, vaskesøjle og stort køkkenalrum. De giver et godt indblik i, hvad der kan blive dit kommende hjem – i fysisk forstand. Men opslagene lader også noget tilbage. Omgivelserne, stemningen og fællesskabet omkring ens hjem.
Mere end bare bygninger
I Danmark har vi en særlig tradition for at indgå i fællesskaber. Historisk set har andelsbevægelsen sat en ramme om fællesskabet, det samme gør det danske foreningsliv. Men fællesskaberne er over alt. Også i boligområder, som er meget mere end bare bygninger. Boligområder er som rammen for menneskers liv. Det er her de tager væk fra, kommer hjem til. Det er her, de bor og lever. Hver for sig og i naboskaber.
Fra information til kommunikation
I New Beginning tror vi på, at fortællinger forandrer verden. Når vi laver kommunikation om boligområder, retter vi blikket mod den samfundsrolle, boligområderne spiller. Vi går fra information til kommunikation. Sætter mennesket forrest i fortællingerne. Taler med dem, der står bag en udlejningsvirksomhed – hvad er deres ønsker og værdier? Og hvad siger beboerne, bestyrelsesformanden og dem, der står for driften? Alle kommer de til orde og fortæller, hvad der er vigtigt for dem i verden og hverdagen. På den måde bliver kommunikationen det kit, der forbinder menneskerne i boligområderne. Og det fælles billede ud ad til, som fortæller, at her er godt at bo.
Kommunikation – en todelt opgave
Hos Vidar Ejendomme er kommunikationen opdelt i to lige vigtige områder.
Den ene opgave er en synliggørelse af ledige lejemål, som sker uge for uge. En vigtig opgave, hvor et hold medarbejdere har ansvaret for at sikre omtale, fotos og film til de sociale medier.
Den anden opgave at gøre opmærksom på, hvad Vidar Ejendomme står for gennem fortællinger, der sætter fokus på ambitioner, projekter og rådgivning. Her er kunder og samarbejdspartnere den vigtigste målgruppe for kommunikationen, der kommer ud nyhedsmails og på LinkedIn.
Se konkrete eksempler herunder.
Det har vi hjulpet med
- Kommunikation
- Film & Foto
- Storytelling
- Sociale medier
Skal vi lave noget sammen? Kontakt os på 7584 1200, eller send en mail til [email protected]. Vi ser frem til at høre fra dig!