Resultater skabt gennem stærk kommunikation
Hos New Beginning skaber vi kommunikation, der gør en forskel. Her kan du se, hvordan vi har hjulpet virksomheder og organisationer med at nå deres mål gennem engagerende og effektfuld kommunikation.
#Cases
24. okt 2024
The Habitat: Turbo på erhvervsturismen i Jyllands grønne hjerte
Hvordan bryder man virksomhedernes vane med at lægge deres events i storbyer som Aarhus, København og Odense? Det var Destination Trekantområdet og Visit Herning på udkig efter et svar på, og dérfor indgik de i 2024 et samarbejde fælles markedsføring af deres samlede tilbud.
#Cases
24. okt 2024
Frederiksberg lancerer et nyt magasin om affaldshåndtering
Frederiksberg Kommune tager et ambitiøst skridt med lanceringen af deres nye affaldsmagasin, der husstandsomdeles fra oktober 2024. I en tid, hvor det digitale dominerer, står vi hos New Beginning fast på, at det trykte magasin stadig har en vigtig rolle.
#Cases
24. okt 2024
Med Stiesdal på messefremstød
Stiesdal har travlt med at deltage på en række messer, og vi hjælper altid gerne med design, der passer til deres visuelle retning.
#New beginning
24. okt 2024
Nu sætter vi mere strøm til dit website
Over de næste måneder giver vi hele vores digitale maskine et serviceeftersyn og en saltvandsindsprøjtning.
#New beginning
24. okt 2024
Mød teamet, der står tidligt op for dig og dine opgaver
Midt i alle opgaverne er der tid har vi taget os tid til at præsentere det nye hold hos New Beginning. Nogle af os har været i gang lidt tid mens andre lige er kommet ind på studiet.
#Cases
24. okt 2024
Mød Carstens nye lunger og tag med Ayo på jordomrejse!
En af landets sejeste NGO’er kæmper hver dag for medlemmer og mennesker med lungesygdomme.
#Cases
24. okt 2024
Region Midt slår et slag for kulturen
Mens alle taler om regionernes rolle og mandat, arbejder Region Midt videre med at fremme kulturen for borgere og aktører i regionen.
#New beginning
24. okt 2024
Åbent Studio i K12
Første torsdag i september slog vi dørene op for New Beginnings maskinrum og inviterede venner, kunder og partnere til en ny start og et friskt samarbejde.
#Cases
24. okt 2024
Verden er faldet og har slået sig
I Mediegruppen har vi de sidste 8 år haft privilegiet af at samarbejde tæt med Danske Regioner, heriblandt om at fortælle om deres indsatser med jordforurening. Verden er faldet og har slået sig, og derfor har vi denne gang arbejdet med et alvorligt blik på hverdagen.
#Cases
24. okt 2024
Fejrer jubilæum og fremhæver global forandring
I ADRAs årsrapport 2023 ligger en dyb forpligtelse til at skabe varig forandring i verden. ADRA arbejder for at lindre nød, styrke samfund og skabe forandringer. Vi er så heldige, at vi bakker visuelt op om fortællingerne i deres værdifulde arbejde.
#Cases
24. okt 2024
Helse går way back og ind i fremtiden
For nylig har vi åbnet en stak gamle Helse-magasiner på bureauet, som en læser har fundet hos sin mor og været så sød at sende til os. Magasinerne er som at træde ombord på en tidsmaskine til 80’ernes sundhedstips, forskning og gode råd, der stadig holder vand i dag. Det er en påmindelse om, hvor tidløs og relevant Helse er.
#Cases
24. okt 2024
Ny digital kampagne og fire fede film skaber fortællingen
Middelfart Kommune formidler effektivt deres budskab i tre hjertevarme film og en imponerende masterfilm. Filmene rammer pletskud i vores fælles ambition om at tiltrække nye beboere til det vidunderlige Middelfart gennem en innovativ digital kampagne.
#Cases
24. okt 2024
Branchemagasin med synlighed og format
Optikeren er stedet, hvor fantastiske fortællinger lever, og de nyeste trends, mode og produkter er lette at få øje på. Magasinet bringer brancheforeningens medlemmer og aktører tættere på branchens udvikling, ikoniske personligheder og imponerende butikker – alt sammen på bæredygtigt trykt papir.
#Uncategorized
24. okt 2024
Mod alle odds – Helse vinder nye læsere med stærke Galluptal
Som dominobrikker falder de en efter en – de fysiske, trykte magasiner. En efter én er de gået ned som Titanic – ikke fordi de stødte på et isbjerg, men fordi udgiverne opgav at kaste flere økonomiske livliner ud til de nødstedte magasiner, som de seneste år i stigende grad er forlist i et svigtende annoncemarked.
#Uncategorized
24. okt 2024
Video-magi til Destination Trekantområdet
Vi er i gang med at skabe magi for Destination Trekantområdet, og vil gerne vise jer, hvordan vi gør det!
#Cases
24. okt 2024
En god forretning for samfundet
Turisme er en fantastisk forretning for samfundet, og Destination Trekantområdet er sat i verden for at øge både den private og erhvervsmæssige turisme i området.
#Cases
24. okt 2024
Find-my-brolæggerjomfru
Nanolink er en teknologivirksomhed, der laver sporingssystemer til værktøj og maskiner, så entreprenører og håndværkere præcis ved, hvor tingene er.
#Cases
24. okt 2024
Til kamp for skrive- og læsevenlighed
Verden bliver til stadighed mere teknologisk, tekstbaseret og international, og det stiller hele tiden højere krav til almindelige medarbejderes læse-, skrive-, sprog- og teknologifærdigheder.
#Cases
24. okt 2024
Det kører for Dansk Persontransport
Dansk Persontransport står vagt om busvognmændenes og taxivognmændenes interesser, og Magasinet Mobilitet er kernen i medlems- og interessentkommunikationen.
#Cases
24. okt 2024
Et frisk pust fra Lungeforeningen
Lungeforeningen er en interesseorganisation for mennesker, der selv har eller er pårørende til én med lungesygdom.
#Uncategorized
24. okt 2024
Nyt oplevelsesmagasin gør verden større
I hjertet af Jylland, hvor historien omslutter dig, naturen omgiver dig, og hvor du aldrig er langt fra en forfriskning.
#Cases
24. okt 2024
Hvordan får midtjyderne forbruget ned?
Danskerne er verdensmestre i forbrug og ressourcespild, og en stor del af den grønne omstilling kommer nødvendigvis fra at nedbringe hver enkelt borgers forbrug.
#Cases
24. okt 2024
Tænk, hvis du boede i Middelfart
Du har set Middelfart fra broerne, men har du også set broerne fra Middelfart? Hvis ikke, er du gået glip af ét af Danmarks vidundere og en oplevelse på niveau med at se solen bag Golden Gate i San Francisco.
#Cases
24. okt 2024
Klar, når det gælder
Beredskabsforbundet organiserer og udbygger Danmarks frivillige beredskaber ved kriser, katastrofer og krige.
#Cases
24. okt 2024
Hvad er ligheden mellem ESG og Heinz Ketchup?
ESG er på dagsordenen overalt, og de største virksomheder kæmper lige nu for at leve op til den lovgivning om ESG-rapportering, der allerede er vedtaget og gælder for dem.
#Cases
24. okt 2024
Hvad sker der syd for skraldespanden?
Mediegruppen har i samarbejde med AFLD lavet tre explainer-film.
#Uncategorized
24. okt 2024
Nyt digitalt partnerskab med flere kræfter og stærkere løsninger
Vi har gennem længere tid ønsket os større muskler og mere frontløbende ekspertise til vores webproduktion. Vi har også ønsket os en teknisk model, der gør dig fri for uigennemskuelige omkostninger til hosting, plug-ins og abonnementer.
#Cases
24. okt 2024
Atcon springer over, hvor gærdet er højest
Atcon ønskede en gennemgribende modernisering af deres kommunikation. Den bold greb vi i mediegruppen og et helt nyt design er nu klar.
#Cases
24. okt 2024
Ny redaktør og ny plads i verden til Naturli
Fra nytår skifter Naturli redaktør og skruer op for ambitioner og mandat. Magasinet er lagt i hænderne på en garvet skribent og formidler.
#Cases
24. okt 2024
ESG-værktøj til DM&Es medlemmer
DM&E gør det nu nemt for deres medlemmer at håndtere deres egen ESG-indsats med et nyt, enkelt og individualiseret ESG-værktøj.
#Cases
24. okt 2024
Til kamp for børn og voksne med særlige behov
Første fredag i september var vi inviteret til reception hos Ligeværd. De har fået rum og lokaler i Marselisborg Centret midt i Aarhus, hvor deres nye sekretariat ligger.
#Cases
24. okt 2024
Brændende borgerkommunikation til &Green Project
Udbredelsen af fjernvarme er er én af nøglerne til en bæredygtig fremtid, og den er blevet superaktuel efter Ruslands invasion af Ukraine.
#Cases
24. okt 2024
Årsrapport til Destination Trekantområdet
Billund, Kolding, Fredericia og Vejle Kommuner arbejder sammen om at tiltrække ferie- og erhvervsturisme til området.
#Cases
24. okt 2024
Bæredygtigheds-rapport til Damstahl
Stålgiganten Damstahl løber forrest i branchen, når det gælder bæredygtig omstilling og klimahandling.
#Cases
24. okt 2024
Enkelt, overskueligt og operativt website
Den seneste vinter har der været fokus på vores varmekilders effektivitet og omkostninger. Derfor har brændeovnsproducenten Varde Ovne forstærket kommunikationen med et nyt, inspirerende og overskueligt website.
#Cases
24. okt 2024
Skarp og moderne profil til et europæisk fyrtårn
Damstahl er én af Europas stærkeste leverandører af rustfrit stål, og de er kompromisløst ambitiøse på kvalitet, medarbejderudvikling, ESG og udvikling af kundernes konkurrenceevne.
#Cases
24. okt 2024
Engagerede erhvervsledere former fremtidens Middelfart
En række markante erhvervsledere er gået sammen om at udvikle Middelfart til glæde for byens borgere og virksomheder. Netværket kalder sig Middelfart X og mottoet er ”I morgen leveret i dag.”
#Cases
24. okt 2024
Skrot er godt i Ressourcecenter Vejle
Det er vel dæmret for de fleste, at affald ikke altid er affald og næsten altid en ressource. Eller er det?
#Cases
24. okt 2024
Nu moderniserer vi Danmarks ældste sundhedsmagasin
New Beginning har produceret Helse de sidste 10 år, og i disse dage færdiggør vi en omfattende modernisering af magasinet under mottoet: Vi kæmper for danskernes sundhed.
#Cases
24. okt 2024
Sund og saglig kommunikation om KOL for Lungeforeningen
KOL er en undervurderet og invaliderende sygdom, som alt for få ved nok om, og som er alvorligt underprioriteret i sundhedssystemet.
#Uncategorized
24. okt 2024
AI stemme til nyt Helse tv-spot
Hver måned laver vi hos Mediegruppen en række Tv-spots for vores publikation Helse. Spottet afvikles på DK4 og en række digitale kanaler.
#Cases
24. okt 2024
Liv og nerve til magasinet Knogleliv
Osteoporoseforeningen hæver stemmen, kæmper kampen og yder støtten i hverdagen for patienter med knogleskørhed og deres pårørende.
#Cases
24. okt 2024
Ny identitet til dem, der baner vejen og lægger fundamentet
Danske Maskinstationer & Entreprenører (DM&E) er en forening, der organiser maskinstationer, entreprenører, kloakmestre og skoventreprenører.
#Cases
24. okt 2024
Signed, Sealed, Delivered. Nyt design til logistik-appen Imendo
Imendo er en planlægningsapplikation til vognmænd i fragtbranchen. Den gør det let at overskue kunder, leverancer, ruteplaner og ressourcer.
#Cases
24. okt 2024
En tur i tidsmaskinen med Dansk Vandrelaug og Nationalmuseet
Historiske Vandringer er titlen på et samarbejde mellem Dansk Vandrelaug, Danmarks Naturhistoriske Museer og Nationalmusset, hvor erfarne turledere fra Dansk Vandrelaug planlægger turenes forløb og museerne leverer de historiske fakta og fortællinger, der gør hver vandring til en særlig oplevelse.
#Cases
24. okt 2024
Ny guide til Destination Trekantområdet
En ny oplevelsesguide er lige landet fra trykkeriet. 124 sider med overblik, fortællinger og oplevelser. Tag med på besøg i destinationens byer og attraktioner. Oplev outdoor, natur, kultur, leg og familiefællesskab.
#Cases
24. okt 2024
Visualisering af strategi for bæredygtighed
VisitVejle fremmer erhvervsturisme i ved at gøre det attraktivt for virksomheder og organisationer at afholde møder og gennemføre konferencer i Vejleområdet. En aktivitet, der styrker hoteller, restauranter og kulturinstitutioner i området.
#Cases
24. okt 2024
Når mennesket gør en forskel
I foråret 2022 skulle Skjern Paper aflægge virksomhedens klimarapport. Man valgte at omdøbe den og kalde det en bæredygtighedsrapport. Hvad forskellen er, og hvorfor man tog den beslutning, er der en helt særlig grund til.
#Cases
24. okt 2024
Minimalistisk design til en verdensomvæltende virksomhed
Der er mange, der snakker om grøn omstilling, men virksomheden Stiesdal er dem, der gør noget ved det med innovative løsninger til flydende offshorevind, grøn brint, CO2-lagring, Power-to-X og meget mere.
#Cases
24. okt 2024
Livreddende julegaver fra ADRA
Vi ved alle, hvor irriterende det er at købe julegaver til manden, kvinden eller børnene, der har alt. Så måske giver det mere mening at give noget til dem, der intet har.
#Cases
24. okt 2024
Sådan ser fremtidens iværksættere ud
Hands-On Mikrofonden formidler tålmodige investeringer fra fem erhvervsfamilier til bæredygtige vækstvirksomheder med stort potentiale.
#Cases
24. okt 2024
Visuel og ekspressiv CSR-rapport til Ejendomsselskabet Olav de Linde
Sustainable Business Solutions er en af landets førende rådgivningsvirksomheder indenfor forretningsdrevet CSR-strategi og uddannelse i CSR.
#Cases
24. okt 2024
Engagerende billeder af vores største udfordringer i Region Midtjylland
Midtjyske Udfordringsbilleder er Region Midtjyllands katalog med af komplekse samfundsmæssige udfordringer, som kun kan løses i samarbejde mellem alle sektorer og interessenter i samfundet.
#Cases
24. okt 2024
Er der stadig strøm i din gamle medister?
I Rødovre kommune er borgerne ikke gode nok til at sortere madaffaldet. Det medfører tab af den energiressource, som madaffaldet er, når det sorteres rigtigt.
#Cases
24. okt 2024
Rustfri Employer Branding til Damstahl a/s
Der er kamp om de gode kandidater på arbejdsmarkedet, og der er især kamp om de unge. Det mærker de hos Danmarks førende leverandør af rustfrit stål, der har besluttet sig for at hejse flaget og komme før konkurrenterne i kampen om de unges opmærksomhed.
#Uncategorized
24. okt 2024
Derfor slås vi for magasinet
Det er nemt at komme op at slås. Og der er meget at kæmpe for. Hos Mediegruppen har vi brugt et halvt liv på at kæmpe med magasinudgivelser og publikationer. Lidt dumt, når nu alt i verden er blevet digitalt, tænker nogen måske. Men vi tror ikke på, at magasinet er dødt eller dømt ude. Men at det er tid til en renæssance, hvor det får nyt liv og format i en ny tidsalder. Her er 7 grunde til at du skal tage en tur mere med magasinet:
#Cases
24. okt 2024
Turen går til Vejle
Selvom Vejle ikke er en af verdens største turist-destinationer, fejler ambitionerne ikke noget.
#Uncategorized
24. okt 2024
Kan partnerskaber punktere klimaudfordringerne?
Vandet flyder – og i værste fald over. Affaldsmængderne skal ned og ressourcerne op. Og boligerne? De skal ligge midt i byerne omgivet af rekreative områder – klimavenlige og miljørigtige. Er udfordringer umulige eller peger pilen på partnerskaber og nye muligheder?
#Uncategorized
24. okt 2024
De bruger ikke vores app – hvad gør vi?
’Giv et praj’ er en smart og effektiv app, som borgere kan bruge, når de ser fx et hul i en vej eller et væltet vejskilt. En god løsning, tænkte man i Hedensted Kommune. Udfordringen var blot at få borgerne til at bruge appen.
#Cases
24. okt 2024
Dansk Maskinhandlerforening aktiverer medlemmer i kampagne
Dansk Maskinhandlerforening og HK Privat har sat mennesker foran fortælling i en ny kampagne, der skal motivere medlemmer og ansatte til at efteruddanne sig.
#Uncategorized
24. okt 2024
Når mennesker driver fortællingen
Boligområder er langt mere end mursten, vægge og vinduer. Det er hjem for familier. Det er fællesskaber mellem naboer. Det, der også betyder noget, når vi vælger bolig. Men måske får vi ikke øje på det lige med ét. Så hvordan kommunikerer vi om det?
#ESG
24. okt 2024
Få klimaansvar ind i kernehistorierne
I New Beginning mærker vi tydeligt, at flere ønsker at tænke bæredygtighed, cirkulær økonomi og grøn omstilling ind i kerneforretningen. Og de vil fortælle om det omverdenen. Men det kan være vanskeligt at komme i gang.
#Cases
24. okt 2024
Er du ordbildn? SoMe kampagne satte fokus på kurser for ordblinde
Leonardo da Vinci, Sara Blædel og Jørn Utzon. Hvad har de til fælles? Ordblindhed. Men det er tydeligvis ikke noget, der behøver være en hindring. I det grønne erhverv – gartneri, skov, landbrug og i agroindustrien – er op mod 1/3 af medarbejderne ordblinde. Med en digital kampagne satte Den Grønne Konsulenttjeneste fokus på ordblindhed i branchen.
#Cases
24. okt 2024
Neu;sight i et nyt lys
Med en visuel, skarp og genkendelig identitet er det lykkedes konsulentvirksomheden neu;sight at skabe en stærkere fortælling om værdien af god pædagogisk praksis.
#Uncategorized
24. okt 2024
10 steps til din udgivelse
New Beginning er en stærk spiller i mediebranchen. Med mere end 25 års erfaring kender vi markedet og forstår dig og dine kunder. Men vores væsentligste fundament er den stærke redaktionelle platform, hvor journalister og redaktører hver dag arbejder med formidling og historiefortælling. Læs med her, og bliv klogere på processen fra idé til produkt.
#Cases
24. okt 2024
Billund Kommune fik affaldskommunikationen digitaliseret
Går mælkekartonen i restaffald eller papiraffald? Skal syltetøjsglasset skylles? Og hvad med bakken fra oksekødet? Vi danskere skal sortere mere og mere, men hvordan gør man det nemt for den enkelte borger at finde ud af, hvad der er hvad?
#Cases
24. okt 2024
VisitVejle fik en Gastro Guide
Er du en foodie? Vi har i dag lanceret den digitale version af Gastro Guiden for VisitVejle. her kan du gå på opdagelse: Udforske og blive inspireret af guiden, gemme dine favoritter, planlægge dine egne ruter og dele dem med dine venner og familie.
#Cases
24. okt 2024
Kvinden i den orange badedragt
Mediegruppen skulle omsætte fakta til enkel og overskuellig kommunikation i Danske Regioners publikation omkring jordforurening.
#Cases
24. okt 2024
3 nye digitale redskaber
Mediegruppen klør på med at digitalisere hverdagen. Derfor ser nye webapps også dagens lys på holdet og hos vores kunder. Her er tre spændende værktøjer, som er kommet på markedet eller på vej.
#Cases
24. okt 2024
Sommeren, hvor vi blev solgt på stedet
Sommeren 2020 blev året, hvor det danske ordforråd blev udvidet med det nye begreb ”staycation”. Danskerne skulle opleve Danmark, og turistdestinationer fik helt naturligt travlt med at kommunikere.
#Uncategorized
24. okt 2024
Bog om Naturkraft: Hvert opslag skal være en ny oplevelse
Vi er stolte af alle de opgaver, vi laver. Og så er der de opgaver, som vi kan kigge tilbage på med en helt særlig stolthed. Sådan er det for vores Art Director Jacob Pedersen, når han fortæller om designet af bogen bag Naturkraft – en arena i Vestjylland, hvor naturens fascinerende kræfter er sat i spil.
#Cases
24. okt 2024
Videofortællinger om Nyborg Forsyning
Det handler om at være usynlig, når borgerne skal forsynes med vand og varme. Og det skal forløbe gnidningsfrit, når de skal på genbrugspladsen og af med spildevand.
#Cases
24. okt 2024
Turen går til Lillebælt
Vi vidste det ikke, men nåede i dette forår og sommer at blive forelsket i Lillebælt. Tænk at vi kunne bo så tæt på og alligevel overse én af Danmarks mest vidunderlige perler. Denne sommer fik holdet lov til at skabe en kampagne for Vilde Vidunderlige Lillebælt og byerne Middelfart, Fredericia og Kolding. Med fortællinger på film, i avisen og på nettet.
#Cases
24. okt 2024
Nudging på nedgravede beholdere
Nedgravede beholdere findes ved mange etagebyggerier. Vi har været med til at indpakke beholderne flere steder, så beboerne nemt kan se, hvordan de skal sortere. Blandt andet for Hillerød Forsyning.
#Cases
24. okt 2024
Bedre skiltning på genbrugspladsen
God skiltning gør en forskel, når vi skal sortere rigtigt på genbrugspladsen. Det har vi hjulpet Ærø Kommune med.
#Cases
24. okt 2024
Nyt fokus på mennesker og livshistorier på ADRAs nye hjemmeside
For ADRA var det tid til, at deres hjemmeside fik et frisk pust. Et pust, der kan hjælpe dem til at kommunikere i en 2020 kontekst. Mediegruppen har designet og bygget den tekniske løsning til den nye hjemmeside, hvor livshistorier er omdrejningspunktet.
#Cases
24. okt 2024
Vi pakker bussen med turister og oplevelser
Vejle har fået en ny turistbus, der skal gøre det nemt for alle – turister som vejlensere at besøge Vejles attraktioner fra Givskud Zoo til Danmarks fødselsattest i Jelling. En gave fra Vejle Kommune og VisitVejle til alle besøgende turister. Mediegruppen har pakket gaven ind.
#Cases
24. okt 2024
Rent drikkevand — det kommer da fra hanen!
Sådan har vi altid haft det. Ikke noget med at købe vand på flaske, som vi kender det fra ferien. Vi åbner bare for hanen, og tager det som en selvfølge, at vi har rigeligt og rent drikkevand. Regionerne er grundvandets vagthund – og Mediegruppen har fået lov at være med på kommunikationsrejsen på en ny publikation.
#Cases
24. okt 2024
Designløft til Danmarks vigtigste magasin for lyst- og sportsfiskere
93 år gammel og stadig helt skarp. Danmarks Sportsfiskerforbunds medlemsmagasin udkom første gang i 1926. Forandringer er sket undervejs, men her snart 100 år efter første udgivelse var der brug for et visuelt løft. Mediegruppen fik lov til at være en del af processen – som rådgiver.
Skal vi lave noget sammen? Kontakt os på 7584 1200, eller send en mail til [email protected]. Vi ser frem til at høre fra dig!